Ötletelő - szeptember 2. hete: Balesetmegelőzés, tűzvédelem és egy társasjáték

Így játszottunk mi: Biztonságban a világban!

Mi is egyike voltunk az ország 1 600 óvodájának, akik tavaly ósszel bekapcsolódtak a "Gondolkodj Egészségesen program által meghírdetett közös játékba. Nálunk így zajlott:

1. A ráhangolódás: Összegyűjtöttük a gyerekek gondolatait arról, hogy mi jut eszükbe arról a szóról, hogy biztonság és, hogy hol érzik magukat biztonságban, majd "boldogság" képeket rajzoltunk

Egy gyerek sincs veszélyben, mert vigyáznak rá a szülei. A koldusok ellenben veszélyben vannak, mert nincs házuk.
(Kristóf)
A pici babák biztonságban vannak, mert az anyukájuk hasában vannak és víz veszi körbe őket.
(Marci)
Nekem elég csak Anya illatát éreznem és biztonságban vagyok.
(Barnus)
Ha éjjel Anya és Apa között alszom, akkor biztonságban vagyok.
(Emese)
Ha veszélyben vagyok, csak Anyához kell futnom és megvéd mindentől.
(Adél)
Anya és Apa közelében biztonságban vagyok.
(Dia)
Ha arra nézünk, amerre megyünk, akkor az biztonságosabb, mintha nézelődünk.
(Mira)
Ha biciklizünk és sisakot, mellényt veszünk, akkor, ha elesnénk, nagyobb biztonságban vagyunk, mintha ezek nincsenek rajtunk.
(Gergő)
Az autóban, ha bekötjük magunkat, akkor biztonságban vagyunk.
(Doró)

2. A társasjáték  készítése:

A bábuk:

Az alaplap:

A játék "kellékei": bábuk, alaplap, feladatkártyák

A játék menete: A játékot egyszerre 6 gyerek játszhatta, akik kiválasztották az induló mezőjüket és dobás után annyit léphettek, ahányat a dobókockával dobtak, ha "Vigyázz! Veszély!" mezőbe lépett valaki, akkor húznia kellett egy "feladat kártyát", melyre, ha tudta a választ, akkor kettőt előre léphetett, ha nem, akkor kettőt vissza kellett lépnie. A győztes az volt, aki először bejutott középre.

A "feladatkártyák":

- A csoportszobában keress három olyan tárgyat, mellyel óvatosan kell bánni!

- Melyik a kakukktojás? Lámpa, macskaszem, láthatósági mellény, sebességváltó, csengő, bukósisak

- Tapsolj, amikor mérgező növény nevét hallod! Gyilkos galóca, galagonya, tiszafa, szeder, csipkebogyó, gyöngyvirág, rózsa

- Hol és hogyan mehetsz át az úttesten? Zebránál, balra, jobbra körülnézés után

- Az állatóvodában kipróbálták, hogy mit is kell tenni, ha meghallják a tűzriadó hangjelzését.

Az oroszlán ordítva, mindenkit félrelökve rohant az ajtó felé, a nyuszi pedig az óvónőre figyelve megfogta a legközelebb hozzá álló kezét, gyorsan beállt a sorba az ajtóhoz.

Ki döntött jól? (nyuszi)

-  Az épületekben melyik tábla jelzi a menekülési útvonalat?

- Az állatóvodában azt gyakorolták a kölykök, hogy ha nagy füst keletkezne valamiért, akkor kúszva kell a kijárathoz eljutni, mert a földhöz közel marad legtovább tiszta a levegő.

Próbáld ki, hogy milyen gyorsan tudsz eljutni az ajtóig kúszva!

- Sorolj fel 3 olyan dolgot, mellyel tüzet lehet oltani! (Pl. víz, hab, homok, föld)

- Hol érzed magad biztonságban?

- Sorolj fel 5 tárgyat, jelenséget, dolgot, mely könnyen tüzet okozhat?

- Mitől leszel haragos, mérges, dühös?

- Melyik a tűzoltóság segélyhívó telefonszáma? 112  107  105 104

- Mond utánam gyorsan:

„Fenn a hegyen körbe, körbe, tűztáncot jár három törpe

Azt huhogják megpörögve. hipp, hopp, heje-huja avar, muhar, jaj, de puha.”

Találd ki, mi ez?

Pálcikák laknak egy skatulyában,

Könnyen lobbanó piros sapkában,

Ha végig húzod őket a doboz oldalán,

Gyorsan elillannak, mint a szalmaláng. (gyufa)

- Mutasd a kezeddel!

A nyuszi és az oroszlán az erdőben sétálnak egy kanyargós ösvényen. Jobbrakanyarodnak. Megmásznak egy emelkedőt, majd legurulnak a lejtőn, aztán balra, jobbra, jobbra, balra kanyarogva egy tisztásra jutnak.

- Az erdőben járva melyik jelzés mit jelent? (turistaút, barlang, elsősegélyhely)

- Mit jelent, ha séták, kirándulások során ezt a táblát látod?

- Mire figyelmeztetnek ezek a táblák? Tüzet gyújtani tilos! Áramveszély! Nem ivóvíz! Méreg!

- Mit jelent az, hogy egy növény illetve egy állat védett? Mondj egy védett növényt és egy védett állatot?

- Sorolj fel legalább 3 dolgot, amivel védekezhetsz az erős napsütés ellen?

- Változz át rendőrautóvá és akkor indulj el, ha a rendőrség /107/ telefonszámát mondom, és addig mehetsz, amíg ezt a számot hallod. Amikor más számot hallasz, akkor meg kell állnod! Akkor indulhatsz újra, ha megint a 107-et hallod! Pl. 107, 107, 107, 104, 104, 107, 105, 112 …

- Tudod-e? Neved, lakcímed, apukád, anyukád neve, óvoda címe

- Tudod-e, hogy a gyalogos átkelőhelyeken hány színnel világít a jelzőlámpa? /2 piros, zöld/

- Változz át jelzőlámpává! Rajzolj az egyik tenyeredbe egy piros kört, a másikba egy zöldet és tartsd előre zárt ököllel! Mindig azt a tenyered nyisd ki, amit mondok! piros, zöld, piros villog (ujjak nyitása gyorsan egymásután) zöld…

- Döntsd el. hogy mit tennél, ha vásárlás, séta vagy kirándulás során elkeverednél szüleidtől, csoportodtól?

1. Elindulnék megkeresni őket.

2. Megállnék ott, ahol vagyok és egy arra járó felnőttől segítséget kérnék

- Tudod-e, hogy a gyalogos átkelőhelyeken miért szól hangjelzés is? Gyengén látók, vakok

- Sorolj fel 3 szabályt, amit be kell tartanod, ha tömegközlekedési eszközzel utaztok a csoportoddal?

- Tudod-e, hogy az úttesten hol kell közlekedni, ha nincs járda?

1. A forgalommal egy irányban.

2. Mindig a forgalommal szemben.

- Válassz ki egy társadat, akiben megbízol! Csukd be a szemed és hagyd, hogy a társad átvezessen a csoportszobán úgy, hogy közben nem mentek neki senkinek és semminek!

- Igaz vagy nem igaz? Amikor kerékpározol, akkor a zebránál le kell szállnod és úgy kell áttolnod a kerékpárt. (igaz)

- Mondj legalább két olyan eszközt, mely rollerezés és gördeszkázás közben megvéd, ha elesnél!

- Mit tennél, ha a játszótéren megszólítana egy számodra idegen és meghívna pl. egy fagyira?

1. Megköszönnéd a meghívást, de visszautasítanád és megkeresnéd a felnőttet, akivel a játszótéren vagy.

2. Örömmel elfogadnád a meghívást és elindulnál vele.

- Sorolj egy-egy olyan szabályt, melyet a játszótéren be kell tartanod ahhoz, hogy minél kevesebb baleset történhessen hintázás, csúszdázás és homokozás közben!

- Képzeld el, hogy otthon vagytok és csöngetnek. Mit teszel?

1. Szaladsz és kinyitod az ajtót.

2. Megvárod, amíg a veled lévő felnőtt ajtót nyit.

- Melyik játszótéri játékra gondoltam?

o o o ó, ú a, i a, á ó a….. (homokozó, csúszda, hinta, mászóka…..)

3. A játék:

4. A tornatermi változat:

Baleset megelőzés és tűzvédelem 4 napban (még mindig manókkal)

Meselevelek négy kíváncsi, szeleburdi manóról 4 napron át

(baleset megelőzés és tűz megelőzés a négy alapelem mentén)

Hétfő: a föld napja

Halihó, Kedves Cinegefiókák!

Legelőször is szeretnék bemutatkozni: Manó nagyapó vagyok, akinek van sok-sok gyereke és négy nagyon kíváncsi kis unokája. 2 fiú (Parázs, a tűzmanók családjából, aki egy percig sem tud nyugton maradni. Állandóan ficánkol, fut és rohan. Barnabás a föld manó, aki folyton folyvást kincsek után kutakodik a földalatti járatokban és állandóan maszatos a keze, lába) és 2 lány (Kérész a vízi manók nemzetségéből, aki állandóan csacsog és Szellő a levegő manók piciny lánya, aki olyan gyorsan tud futni, hogy senki nem ér a nyomába.

Ajaj! Most aztán nagy a baj! A négy kis kíváncsi manó elindult világot látni. Láttuk, mi láttuk, hogy napok óta súgnak, búgnak, de eszünkbe sem jutott, hogy ezen törik a fejüket. Most aztán valóban csak Rátok számíthatunk, hiszen nagyon, de nagyon nagy galibát okozhatnak a világban, hiszen még nem tanulták meg a manó iskolában, hogy hogyan is használják jóra a hatalmas erejüket. (mert, ha hiszitek, ha nem a manók is járnak óvodába, iskolába, ahol a betűvetés és számolás mellett azt is megtanulják). Segítsetek őket megtalálni, hiszen Barnabás a föld manócsemete ugyan már tudja, hogy neki kell vigyáznia a föld alatt élő lényekre, a növények gyökereire, de azt bizony még nem tanulta meg, hogyha kedvenc vakond paripáján száguldozik a járatokban, akkor azzal bajt okozhat az emberek világában, hiszen hepe-hupák keletkeznek, amerre jár, mozoghat, renghet a föld és akkor….

Akkor mi is történhet? ………..

Igen. Így van: Kövek gördülhetnek az embergyerekek lába alá és eleshetnek. Az úttest buckáin az autók összeütközhetnek… és még sorolhatnám tovább a „bajokat” , ami ez a szeleburdi okozhat, ezért egyrészt arra kérnélek Benneteket, hogy nagyon figyelmesen közlekedjetek! Figyeljetek magatokra és egymást segítsétek abban, hogy bajba ne kerüljetek! Vigyázzatok a kisebbekre és az idősebb emberekre! Ismerjétek meg a közlekedés szabályait és az irányító táblákat és jegyezzétek meg ezt a telefonszámot: 107 Ez a rendőrök száma, hogyha már megtörtént a baj, akkor segíteni tudjanak, és feltétlenül ragasszátok ki azokat a matricákat, melyeket küldök, azokra a helyekre, melyeket veszélyesnek találtok az óvodában, hogy a kisebbek elkerülhessék őket!

Miben is tudtok még segíteni? Találjátok meg nekem Barnabást! Hogy hogyan is csalogathatjátok magatokhoz? Készítsetek egy „manócsapdát” dobozból melyet, ha teleraktok számára fontos kincsekkel (csillogó kövek, tükrök, aranyrögök, drágakövek), akkor ez a kis kíváncsi kópé biztos, hogy rátalál és akkor mi fülön csíphetjük és haza hozhatjuk és vigyázhatunk rá, taníthatjuk addig, amíg az erejével már jól fog tudni bánni.

Köszönöm, ha segítetek! Manó nagyapó

Kiemelt tevékenység tartalma:

Kiemelt eszköz: lépőkövek

v Járás, futás, át és rálépések, átugrások

v Egyensúlyozó játék (pörgések, forgások)

v Célba dobás kővel karikába, vödörbe

 

Kiemelten fejleszthető képességek:

v Mozgásbiztonság

v Téri tájékozódás

v Egyensúlyérzék

v Figyelemkoncentráció

Felkínált (kiegészítő) tevékenységek:

v Kőfestés föld festékkel (házak, járművek)

v Lenyomatok kőgyurmába vagy felhőgyurmába

v Rajzolás, formakirakás homokkal töltött tálcába

v Városépítés a csoportszobában

v Memória játék ragasztása köre (közlekedési táblák)

v Dobozból „manó csapda készítése

Nagyobbak feladata:

v Hátra rajzolt formák kirakása homok tálcába

v  Kövek nagyság szerinti sorba rendezése

v Finommozgás

v Együttműködés

v Taktilis érzékelés

v Figyelemkoncentráció

v Képzelet

v Szem-kéz koordináció

Értékközvetítési tartalmak:

v Kőleves (magyar népmese)

Módszerek, eszközök:

v Beszélgetés, magyarázat, cselekedtetés, kísérletezés. szituációs játék

v Kövek, homok, föld, tálca, tornakarika, doboz…

Feladatok, az ismeretek bővítésének lehetőségei:

v Eligazodás a csoportszobában és a hozzá tartozó helységekben (alapvető szokások, hagyományok, viselkedési normák felidézése, megalapozása)

v A föld, mint az élet forrása, fölfajták és tulajdonságaik

v Kövek és kőzetek

Reflexiók:

Kép forrása: Kép forrása: Found on kiwiteacherblog.blogspot.co.nz

Kedd: a levegő

Köszönöm Nektek, hogy Barnabást haza hozhattuk, mert, hogy éjjel ez a kíváncsi kis lurkó bele akart kukucskálni a dobozba és azzal a lendülettel, amivel felmászott bele is pottyant, de nem tudott kimászni, hiszen a kincsekkel, amit beledugott a zsebébe mozdulni sem bírt. Így aztán fülön csíphettük és most békésen hortyog az ágyában, hiszen a sok kalandtól, amit átélt, nagyon elfáradt. Azért, ha felébred, elbeszélgetek vele arról, hogy mennyi bajba is keveredhetett volna, ha nem találunk rá időben.

Ma segítenetek kellene megtalálni Szellőt a levegő manók legkisebbikét, hiszen amilyen picinyke, olyan naggyá válhat az ereje. A levegő manóknak sok-sok dolga van a földön. Nélkülük egyetlen élőlény sem tudna élni. Nem élhetnének emberek, állatok, növények a Földön. Állandóan tisztítgatják a poros leveleket, hogy az elpiszkolódott levegőből tisztát tudjanak készíteni (de ezt már úgyis tudjátok) Segítenek a madarakat, pillangókat, méheket, repülő rovarokat a levegőben tartani. Sőt, még a repülőgépek és helikopterek sem tudnának felrepülni a magasba, ha ők nem segítenének, nem tudnátok a lufikat, labdákat, kerékpárok, autók kerekét felfújni. Mit is csinálnak még, A vízzel teli felhőket terelgetik, hogy ott essen az eső, ahol éppen szükség van rá. Segítik a tűzet, hogy világítani és melengetni tudjon. Hűsítenek a nyári hőségben. Fodrosítják a vizek hullámait….. és még sorolhatnám, hogy azt az ezernyi feladatot, amit végeznek. Igen ám, de amikor valamiért haragossá válnak, akkor veszélyesekké válhatnak, mert…..

Ti tudjátok, hogy milyen bajt okozhatnak?.......

Így van: ha túl sokat vitatkoznak, mérgelődnek, akkor bizony viharossá válnak, és ez erejük megsokszorozódik: fákat téphetnek ki a földből, házakat dönthetnek össze…. és így tovább, ezért aztán hosszú évekig tanulják a manó óvodában és iskolában, hogy a haragúkat hogyan tudják lecsendesíteni. Szellő még oly picinyke, hogy fogalma sincs arról, hogy ha mérgessé, dühössé válik, mit is kell tennie és bizony ő még sokszor dühössé válik, ha valami nem úgy történik, ahogy szeretné. Mérges, ha a felhők másfele mennek az égen, mint ahogy ő szeretné. Mérges, ha a Balaton vizén nem sikerülnek a hullám fodrok egyformára. Könnyen dühbe gurul és abból nagy baj lehet, ezért kérlek, segítsetek őt is megtalálni, mielőtt feldühödik és galibát okoz! (Ha esetleg nem találnánk meg időben, akkor a következő telefonszámon tudtok segítséget kérni: 112. Jól jegyezzétek meg. Ez az életmentők száma, akik akármilyen bajban sergíteni tudnak!)

/Jaj, azt majdnem elfelejtettem, hogy azért is kellene Őt hamar megtalálni, mert ha összetalálkozna Parázzsal, a tűzmanó fiúval és véletlenül valamin összekapnának, akkor abból nagy baj lehet, hiszen a vita hevében tűzmanónk ereje megsokszorozódhat …. és akkor?/

Szóval: Szellőt talán a legkönnyebb úgy hozzátok csalogatni, ha készítetek egy olyan ládát, melyre sok-sok repülni tudó állatot festetek (hiszen ők a kedvenc játszótársai) és madártollakkal, illatos növényekkel és virágszirmokkal rakjátok tele (mert ezek a kedvenc játékai)

Segítségetekben nagyon bízom: Manó nagyapó

Kiemelt tevékenység tartalma:

v „Szél szalagok” készítése mozgásos játékhoz fűzfa karikára

v Szélforgók készítése

Technika: fonás, vágás, hajtogatás

Témajavaslat:

Nagyobbak: vesszőfonás hármas fonással

Kiemelten fejleszthető képességek:

v Fnommotorika fejlesztése

 

 

Felkínált (kiegészítő) tevékenységek:

v Szabad mozgás zenére egyénileg, párban és csoportban

v Játék az ejtőernyővel

v Lufi fújás és játék a lufikkal

v „Manó csapda” készítése

v Improvizációs készség

v Ritmus készség

v Mozgás koordináció

v Együttműködési készség, alkalmazkodás

Értékközvetítési tartalmak:

v Kovács Barbara: Levél a szélben

Módszerek, eszközök:

v Bemutatás, beszélgetés, gyakorlás, csoportos tevékenykedés

v Fűzfaágak, szalagok, színes papír, lufi

Feladatok, az ismeretek bővítésének lehetőségei:

v A levegő, mint éltető elem és mint veszélyforrás

v Irányok síkban, térben

Matematikai tapasztalatok: relációk

(hosszabb, rövidebb, szélesebb, keskenyebb, kisebb, nagyobb)

Reflexiók:

Kép forrása: Kép forrása: Found on etsy.com

Szerda: Víz

Szellőt is sikerült a „csapdába” csalnotok és így a reggel már Manófalván találta. Bekucorodott egy sarokba és mérgében meg se szólal. Csak mérgesen néz mindenkire és duzzog. Azonban sem én sem a szülei nem bánjuk, hiszen majd csak megnyugszik. Köszönöm, hogy megtaláltátok, mielőtt még nagyobb bajba keveredett volna.

Ma lesz a legnehezebb dolgotok, mert Kérészt a vízi manók legkisebbik lányát kellene magatokhoz csalogatnotok, de őt nagyon nehéz megtalálni, hiszen nagyon szeret bújócskázni. Hol a föld alá bújik, hol a felhőkbe, hol a levelek belsejébe, hol a gyümölcsökbe és ez még mind semmi, mert álcázni is tudja magát, de még hogy! Van, amikor köddé válik és van, amikor harmattá vagy esőcseppé. Előfordulhat, hogy hópehely vagy jégvirág ruhában pompázik. Nagyon, nagyon nehéz megtalálni, pedig hamar haza kellene térnie, hiszen könnyen bajba sodorhatja a világot, ha egyedül kószál, de ezt még nem tuja. Unokatestvére, Szellő nélkül, aki segíti, hogy a felhőkben utazva oda repüljön, ahol szükség van arra, hogy megöntözze a földet. Előfordulhat, hogy egy-egy helyen árvizet okoz és a Föld másik pontján pedig sokáig nem lenne eső és akkor mi lesz az ott élő emberekkel, állatokkal, növényekkel?

Nem tudom, hol van. Nem tudom, éppen merre jár de remélem még időben megtaláljuk, mert ha nem így történik, akkor vajon mi lesz a folyókkal, tengerekkel, patakokkal és a Földön élő összes élőlénnyel? ……

Nehéz a feladat? Valóban az, ezért elárulok két titkot Kérészről! Kedvence az édes – mézes, illatos és csillogó víz, és aminek biztos, hogy nem tud ellenállni az a vízben ragyogó gyöngyszemek ragyogása. Ha esetleg tudnátok ilyet készíteni, akkor…. Akkor talán őt is megtalálnánk és haza térhetne még mielőtt árvizet vagy szárazságot okozna a Földön.

Törjétek a fejeteket és segítsetek! Manó nagyapó

Kiemelt tevékenység tartalma:

Mese: Zelk Zoltán: Párácska

Vers.:  Bartos Erika: Bárányfelhők (részlet)

Játék: Kakukktojás játék

Kiemelten fejleszthető képességek:

v Figyelem

v Szabályok elfogadása

v Logikai képességek

Felkínált (kiegészítő) tevékenységek:

v Mozgásos játékok kék selyemmel

v Tavak, folyók építése textillel

v Érzékelő játék készítése vízből (manó csapda)

v Hagymás virágok ültetése

Nagyobbak: Feladatlap: pontok összekötése vonal, egyenes – hullámos vonalak

v Taktilis érzék

v Egymásra figyelés, együttműködés

v Emlékezet, felidéző képesség

Értékközvetítési tartalmak:

Módszerek, eszközök:

v bemutatás, beszélgetés

v Nagyméretű kék textil, lezárható műanyag tasak. ételfesték, virághagymák, babaolaj

Feladatok, az ismeretek bővítésének lehetőségei:

v A víz éltető ereje és, mint veszélyforrás

v Víz felszíni formák és körforgás

v Csapadék fajták és átalakulásuk

v Nyári élmények felelevenítése

Reflexiók:

Kép forrása: Kép forrása: Found on rockabyebutterfly.blogspot.com

Csütörtök: a tűz

Igen! Igen! Igen! Kérész is hazatért! Sikerült a csel és nem tudott ellenállni a szépséges fényeknek, illatoknak, édes ízeknek és szikrázó gyöngyöknek. Köszönöm, hogy segítettetek.

Már csak egy unokám barangol valahol az emberek földjén (bocs, dehogy barangol, hiszen ő csak futni képes) és az utolsó kérésem az, hogy segítsetek, hogy őt is megtaláljuk! Ő ugyan a legnagyobbik és már sokat tud az erejéről és arról, hogy hogyan és mivel tud segíteni az embereknek: meleget ad, ha fáztok, világít, ha nincs áram, hogy ne legyen sötét körülöttetek… és így tovább, de bizony még ő sem tudja, hogy ha nem figyel eléggé, akkor mekkora galibát okozhat.

Ti tudjátok, mi történhet, ha figyelmetlenül rohangálni kezd a világban?.....

Igen, igazatok van: nagyon nagy baj lehet belőle. Főleg akkor, ha Szellővel melegszik bele a játékba, hiszen ha ők kergetőzni kezdenek, akkor aztán nehéz „megállítani” Parázst, aki egyre nagyobbá növekedik, mert mindent felfal, ami csak az útjába kerül. Ilyenkor szoktuk Manófalván k segítségül hívni Kérészt, a vízi manólányt vagy Barnabást, a föld manót, akik képesek lecsendesíteni, megnyugtatni.  Az ő tudományuk azonban néha kevésnek bizonyul és ilyenkor kell segítségül hívni a tűzoltókat, akiknek a telefonszáma az emberek földjén a 107.

Amennyire Kérész jól tud rejtőzködni, Parázsnak ez szerencsére ritkán sikerül. Ugyan el tud bújni a villámban, a napsugárban, sőt még egy szál gyufában is, de ékes fénye általában elárulja. Éjjel könnyebb észrevenni, mint nappal, de mivel nagy „haspók” és mindent szeret befalni, ezért ha készítetek egy ládát csupa, csupa fa és papír dologgal telerakva (hiszen ezek a kedvenc csemegéi), akkor talán ma éjjel ő is felbukkan nálatok és akkor, talán, végre az utolsó unokám is meglenne. Már nagyon hiányzik, hogy melengessen.

Köszönöm az eddigi segítségeteket és remélem, hogy ma is segítetek: Manó nagyapó

Kiemelt tevékenység tartalma:

v Tüzet viszek, lángot viszek (ismétlés)

v Zenehallgatás: Hacsaturján: Tűztánc

v Szabad mozgás zenére a héten készített „szél karikákkal)

Kiemelten fejleszthető képességek:

v Egyenletes lüktetés

Felkínált (kiegészítő) tevékenységek:

v Házak barkácsolás

v Tűzoltós játékok

v Célba dobás „tűzkarikába”

v Célba lövés az udvaron

v Séta az óvoda környékén (dió szüret)

v Tervező készség

v Finommozgás

Értékközvetítési tartalmak:

v Tüzet viszek, lángot viszek (körjáték)

v Tűz, víz, repülő (mozgásos játék)

v Tamkó Sirató Károly: fenn a hegyen (ismétlés)

Módszerek, eszközök:

v Bemutatás, magyarázat, beszélgetés, zenehallgatás

v Tornakarikából készített „tűzkarika, dobozok, csomagolópapír, borotvahab, ételfesték, vízi pisztoly, karton lángok

Feladatok, az ismeretek bővítésének lehetőségei:

v Tűzzel kapcsolatos ismeretek rendszerezése a tűzoltás és a tűzoltók

v Balesetek megelőzésének lehetőségei

Reflexiók:

Kép forrása: Found on two-daloo.com

A történet vége: Kedves Cinegefiókák!

Köszönöm Nektek a segítséget, mert 4 nap után végre újra együtt van mindenki: a 2 lányom, 2 fiam és a 4 unokám. Nem mondom, hogy nem kaptak egy kis dorgálást ezek a rakoncátlan, kíváncsi manócsemeték, mert biza elsőre nagyon, de nagyon haragudtam rájuk, hiszen még nem tanultak eleget ahhoz, hogy tudják, hogy mikor mennyi erőt és varázstudományt használjanak ahhoz, hogy segítsenek, és ne bajt okozzanak. Aztán persze, hogy megnyugodtam és örültem annak, hogy a segítségetekkel épségben, egészségben hazatértek mindannyian. Azt azonban kikötöttem, hogy amíg ki nem járják a manó iskolát, addig nem keresik fel újra az emberek világát. Amikor már Ti is és Ők is mindent tudni fogtok arról, hogy hogyan kerüljétek el a bajt vagy, ha valaki bajba kerül, hogyan tudtok segíteni, akkor… Akkor talán találkozhattok.

Köszönettel: Manó nagyapó